Контрольно-измерительные материалы по английскому языку для 5 класса - shikardos.ru o_O
Главная
Поиск по ключевым словам:
страница 1
Похожие работы
Контрольно-измерительные материалы по английскому языку для 5 класса - страница №1/1

Автор: Вайшева Татьяна Аркадьевна

Место работы: МОУ «Кужмарская СОШ» Звениговского района Республики Марий Эл

Место реализации проекта: МОУ «Кужмарская СОШ»

Тема: Контрольно-измерительные материалы по английскому языку для 5 класса

Предметное направление: английский язык

Целевая аудитория: ученики 5 класса, изучающие английский язык по учебнику М. З. Биболетовой и др. «Enjoy English»

Номинация Фестиваля: долгосрочный проект

Цель: формирование у школьников навыков работы с тестовым материалом, подготовка к Единому государственному экзамену.

Задачи:

1) Контроль динамики успеваемости как отдельного ученика, так и группы.

2) Совершенствование навыков учащихся использовать грамматические и лексические средства.

3) Анализ усвоения учебного материала по конкретной теме и корректировка учебного процесса в последующем.

4) Поддержание мотивации к овладению иностранным языком.

С модернизацией системы образования и выхода ее на европейский уровень связана новая политика государства и множество проектов в области образования, среди которых одним из важнейших является государственная итоговая аттестация (в новой форме), представляющий собой систему оценивания знаний выпускников основного общего образования, приближенную к европейским стандартам.

Практическое овладение языком связано с формированием «коммуникативной компетенции», которая включает в себя социокультурные и страноведческие знания. При этом грамматические навыки и умения, занимают ведущее место в процессе ее формирования. Бесспорно, коммуникация возможна лишь при наличии языковой компетенции, основу которой составляют грамматические навыки и умения.

В последние десятилетия наблюдается стремление к чрезмерному сокращению роли грамматики, которое привело к значительному увеличению количества ошибок в речи учащихся. Многие европейские педагоги отмечают, что образовательные и развивающие цели в обучении не бывают достигнуты в силу того, что школьники при изучении традиционных грамматик иностранного языка, согласно многочисленным наблюдениям, не понимают ни практической значимости изучения грамматических терминов и понятий, ни целей грамматического анализа.

Как показывает исторический опыт, с одной стороны, попытки отказа от какой-либо грамматики, а с другой стороны, преувеличение её роли в учебном процессе, отрицательно сказываются на результатах практического овладения языком.

В настоящее время, в связи с утверждением ведущей позиции грамматики в формировании коммуникативной компетенции, проблема формирования грамматических навыков является одной из наиболее актуальных. Грамматический навык по своей природе неоднороден и требует к себе комплексного и системного подхода, затрагивающего все основные его стороны.

Контрольно-измерительные материалы, основанные на тестовых заданиях, обладают большими преимуществами перед традиционной формой проверки знаний. Во-первых, они дают возможность определить, насколько хорошо усвоен учебный материал по одной или нескольким темам, и соответствующим образом скорректировать учебный процесс. Во-вторых, позволяют отслеживать динамику успеваемости отдельного ученика или группы. Кроме того, тестирование экономит время и силы как учащихся, так и учителей.

Предлагаемые контрольно-измерительные материалы составлены на основе материала учебника М. З. Биболетовой и др. «Enjoy English» (5 класс) и рабочих программ по английскому языку. Проект подготовлен с учетом требований федерального государственного образовательного стандарта.

Проект включает лексико-грамматические тесты и тесты по чтению.

Вопросы и задания каждого теста разделены на три уровня сложности: части А – базового уровня, части В – повышенного, части С – высокого уровня. При оценивании результатов тестирования следует это учитывать. Каждое верно выполненное задание уровня А оценивается в 1 балл, уровня В – 2 балла, уровня С – 3 балла.

Необходимо использовать гибкую систему оценивания результатов, при которой ученик имеет право на ошибку:

80-100% - оценка «5»;

60-79% - оценка «4»;

40-59% - оценка «3»;

0-39% - оценка «2».

Использование КИМов для диагностики знаний учащихся позволит сформировать у школьников навыки работы с тестовым материалом, то есть фактически начать постепенную подготовку к Единому государственному экзамену.



Test 1. Hello! Nice to see you again!

Variant 1
A1 Mark the right translation of the expression «говорить правду».

a) to tell about a book

b) to speak louder

c) to tell the truth

d) to speak the truth

A2 Choose the correct form of the verb.

1) I … to school every day.

a) go

b) will go



c) went

d) goes


2) My mother … Moscow last year.

a) visits

b) will visit

c) visited

d) visit

3) She … good English. She is my friend.

a) speaks

b) will speak

c) spoke

d) speak


A3 Fill the missing letter.

1) abroa_

2) count_y

3) f_ne


4) time_able

A4 Complete the sentence with the correct word.

Katya has got … letters from James’s classmates.

a) many

b) a little



c) much

d) little



A5 Choose the correct translation of the sentence.

Английский – самый популярный язык в мире.

a) English is the most popular language in the world.

b) English is the popularest language in the world.

c) English is more popular language in the world.

d) English is popular language in the world.



B1 Finish the sentence.

My favorite subjects are …



C1 Write 3 rules for pupils
Test 1. Hello! Nice to see you again!

Variant 2
A1 Mark the right translation of the expression «пропускать уроки».

a) to spend lessons

b) to leave lessons

c) to miss lessons

d) to pass lessons

A2 Choose the correct form of the verb.

1) In the evening we usually … TV.

a) watches

b) watch


c) watched

d) will watch

2) Max … good mark yesterday.

a) got


b) get

c) gets


d) will get

3) I … to Moscow on my last summer holidays.

a) go

b) went


c) goes

d) gone


A3 Fill the missing letter.

1) t_avel

2) s_mmer

3) hol_day

4) _essons

A4 Complete the sentence with the correct word.

Jim spends … time at his dacha.

a) a few

b) many


c) a lot of

d) few


A5 Choose the correct translation of the sentence.

Россия – самая большая страна в мире.

a) Russia is bigger country in the world.

b) Russia is the biggest country in the world.

c) Russia is the most big country in the world.

d) Russia is a big country in the world.



B1 Finish the sentence.

My favorite subjects are …



C1 Write 3 rules for teachers.
Test 2. We are going to travel to London

Variant 1

A1 Match the words to the right translation.

1) leave a) украшать

2) responsible b) ответственный

3) suggest c) предлагать

4) decorate d) оставлять

A2 Choose the correct form of the verb.

1) I usually … my English homework in the evening.

a) does

b) am doing



c) do

d) did


2) What … you … now?

a) am writing

b) are writing

c) is writing

d) are write

3) Ded Moroz … in Velikiy Ustyug.

a) lived

b) lives


c) live

d) will live



A3 Mark the right answer.

Is she playing the guitar?

a) No, she wasn’t.

b) Yes, she is.

c) Yes, she was.

d) No, she is.



A4 Choose the right preposition.

They will have Maths test … Monday.

a) to

b) on


c) for

d) of


A5 Choose the right auxiliary verb to ask to a question to the sentence.

On Friday Jim woke up early.

a) do

b) does


c) did

d) will


B1 Finish the question.

The Russian students will stay with English families, …?



C1 Answer the question.

What would you like to do on Christmas?



Test 2. We are going to travel to London

Variant 2

A1 Match the words to the right translation.

1) another a) устраивать

2) arrange b) группа

3) group c) оставаться

4) stay d) другой

A2 Choose the correct form of the verb.

1) Last year my little brother … a good present from Father Christmas.

a) got

b) gets



c) get

d) will get

2) They … an 11-month holiday.

a) has


b) have

c) are having

d) had

3) It … really cold and windy now.



a) is

b) am


c) are

d) will


A3 Mark the right answer.

Are the boys going to play volleyball?

a) Yes, he is.

b) No, they aren’t.

c) Yes, they were.

d) No, he isn’t.



A4 Choose the right preposition.

Thank you ... your letter.

a) to

b) on


c) for

d) of


A5 Choose the right auxiliary verb to ask to a question to the sentence.

Thomas plays tennis.

a) do

b) does


c) did

d) is


B1 Finish the question.

The group of students won’t stay in the hotel, …?



C1 Answer the question.

What would you like to do on New Year’s holiday?



Test 3. Faces of London

Variant 1

A1 Match the words to the right translation.

1) capital a) башня

2) tower b) столица

3) monument c) музей

4) museum d) памятник

A2 Choose the correct form of the verb.

1) We … a lot of balloons through the window.

a) are seeing

b) sees

c) can see

d) can seeing

2) Could I speak to Miss Smith? – Sorry, she … an interview to a youth magazine.

a) is giving

b) gives

c) gave


d) give

3) This little kitten … a warm house and a hospitable family.

a) is needing

b) needs


c) need

d) needed



A3 Finish the sentences.

Big Ben is …

a) a palace

b) a bell

c) a square

d) a museum



A4 Choose the appropriate verb.

She … her sick mother.

a) takes off c) takes place

b) takes care of d) takes part



A5 Choose the right preposition.

I took a lot … beautiful pictures.

a) to

b) for


c) of

d) in


B1 Open the brackets and write the participle.

I see the girl (to play) the guitar.



C1 Ask question to the sentence starting with the word in brackets.

She visited the city of London a week ago. (When…?)


Test 3. Faces of London

Variant 2

A1 Match the words to the right translation.

1) gallery a) парламент

2) parliament b) турист

3) abbey c) галерея

4) tourist d) аббатство

A2 Choose the correct form of the verb.

1) Look at that group of strange tourists … along the street.

a) are going

b) going

c) goes

d) go


2) He …only a cup of hot tea at that moment.

a) is needing

b) needs

c) need


d) needed

3) The legend … that the Tower has a bloody story.

a) says

b) is saying



c) say

d) said


A3 Finish the sentences.

The Queen lives in …

a) the Tower of London

b) Buckingham Palace

c) Windsor Palace

d) Westminster Abbey



A4 Choose the appropriate verb.

Where will the coronation …?

a) take place c) take part

b) take off d) take care of



A5 Choose the right preposition.

London is very different … Moscow and all other Russian towns.

a) for

b) from


c) to

d) of


B1 Open the brackets and write the participle.

The house (to build) ten years ago wasn’t so beautiful as that.



C1 Ask question to the sentence starting with the word in brackets.

There are many places to visit in London. (Where…?)



Test 4. Learning more about each other

Variant 1

A1 Match the words to the right translation.

1) information a) интервью

2) inteview b) юмор

3) manager c) информация

4) humour d) менеджер

A2 Choose the correct form of the verb.

1) Look! They … a new youth magazine.

a) are reading

b) read

c) reads

d) reading

2) The bodyguards protect politicians and their families, … they?

a) don’t


b) do

c) aren’t

d) does

3) Her elder brother … his job next month.



a) will change

b) changes

c) changed

d) change



A3 Choose the appropriate tag question.

You have got two close friends, …?

a) don’t you

b) have you

c) haven’t you

d) do you



A4 Find the word of opposite meaning.

Silly


a) kind c) clever

b) quiet d) bright



A5 Complete the sentence with right word.

She is a very pretty girl … grey eyes and curly blond hair.

a) collects

b) smart


c) with

d) two


B1 Finish the sentence.

Members of a good family should be … .



C1 Make the question using the following words.

like/ bodyguard/ you/ to/ a/ be/ would?



Test 4. Learning more about each other

Variant 2

A1 Match the words to the right translation.

1) hobby a) серьезный

2) guitar b) увлечение

3) instrument c) гитара

4) serious d) инструмент

A2 Choose the correct form of the verb.

1) Steven … with Joan last summer.

a) makes friends

b) made friends

c) will make friends

d) make friends

2) My little sister … to be a laywer.

a) goes


b) are going

c) is going

d) go

3) I … very hard at school every day.



a) works

b) am working

c) work

d) will work



A3 Choose the appropriate tag question.

Den can play different musical instruments, …?

a) can he

b) can’t he

c) does he

d) doesn’t he



A4 Find the word of opposite meaning.

Naughty


a) obedient c) polite

b) wise d) bright



A5 Complete the sentence with right word.

Her favorite … Maths and English.

a) collects

b) different

c) subjects

d) two


B1 Finish the sentence.

A real friend should be … .



C1 Make the question using the following words.

you/ going/ what/ to/ are/ be?