О. А. Сенкевич, учитель английского языка - shikardos.ru o_O
Главная
Поиск по ключевым словам:
страница 1
Похожие работы
Название работы Кол-во страниц Размер
Сценарий подготовили: учитель английского языка, учитель методист В. 1 147.78kb.
Урока иностранного языка 22. 08. 2008 мо учителей английского языка 1 117.2kb.
Сторчилова людмила евгеньевна, высшая квалификационная категория... 1 210.33kb.
Урок английского языка в 10 классе по теме «Мировые религии» Учитель... 1 68.21kb.
Программа проведения недели английского языка 1 66.01kb.
Сучкова Валентина Ильинична, учитель английского языка 1 35.6kb.
Урок литературы и английского языка по повести Марка Твена «Приключения... 1 66.39kb.
Мицукова Лариса Ивановна, учитель английского языка 3 665.28kb.
Сабджект сэмпла (subject sаmpler) 1 28.65kb.
Дом Учителя Уральского федерального округа 1 190.75kb.
Конспект урока по английскому языку 4 класс Бекасова Нинель Григорьевна... 1 46.32kb.
Научное обоснование совершенствования технологии облагораживания... 2 525.87kb.
- 4 1234.94kb.
О. А. Сенкевич, учитель английского языка - страница №1/1

О.А. Сенкевич,

учитель английского языка

средней школы №3 г. Пружаны
Урок был и остается основным звеном образовательного процесса. Важнейшей проблемой, волнующей учителей, является повышение эффективности урока как основной формы обучения и воспитания учащихся.

Падение уровня знаний учащихся в области иностранного языка, по мнению специалистов, происходит от несовершенства проведения уроков, которые в основном характеризуются однообразием их проведения: учащийся часто является лишь пассивным созерцателем урока, главное место на котором отводится монологу учителя. Так называемый опрос часто не вызывает особой активности отдельных учащихся класса, хотя известно, что урок иностранного языка предусматривает общение на уроке. Учителю не следует забывать об умении общаться со своими учащимися на иностранном языке таким образом, чтобы сделать каждый урок интересным и познавательным.

Центральный и наиболее трудный момент в общении - установление психологического контакта, взаимопонимания между партнерами по общению. Для того, чтобы научиться этому, надо периодически менять формы работы с учащимися, искать взаимопонимание с ними и постоянно закреплять знания.

Я считаю, что положительно изменить многое в отношении учащихся к учению может творческий подход учителя к подготовке и проведению урока иностранного языка. Творчески работающий учитель проявляет выдумку и изобретательность, вовлекает каждого учащегося в свой урок, делает их своими соавторами в конструировании материала. В этом случае есть уверенность, что учитель добьется значительных успехов в повышении эффективности получаемых знаний.

Я хочу представить разработку игры-викторины «Своя игра» для учащихся 8 класса учреждений образования Республики Беларусь. Материал подготовлен по учебнику «English 8» 2010 года. В представленном сценарии практической целью является систематизация и обобщение знаний по теме «About the UK». Данному уроку предшествовала большая подготовительная работа с учащимися, которая требует изучения дополнительного материала по теме «Great Britain».

Данная разработка способствует повышению мотивации и интереса к изучению английского языка и культуры страны изучаемого языка. Игра может носить как индивидуальный, так и командный характер.

В подготовке была использована программа «Редактор проектов для Своей игры», разработанная Басиным Владиславом Игоревичем и Наривончиком Андреем Владимировичем в Брестском ИРО.

Как работает данный проект?

Для того, чтобы запустить программу, необходимо открыть папку «Аbout the UK» и нажать на значок демонстратора dem
После запуска программы предлагается окно продолжения предыдущей сессии.

image006.png
Если при последнем запуске произошли сбои с компьютером или электричеством и программа была завершена, можно продолжить сессию и те вопросы, которые уже выбирали игроки, задаваться не будут, т. е. предыдущая игра продолжится.

 Далее появляется главное окно с баллами и темами:



image008.jpg

Для выбора темы нужно нажать на клавиши от 1 до 6 (в зависимости от номера темы), затем, для выбора баллов клавиши от 1 до 5 (в зависимости от номера баллов).

 Клетка напротив темы и балла закрасится:

image010.jpg

Выбор Вопроса можно изменить, снова выбрав новую тему и соответствующий балл.

 Для того чтобы Демонстратор показал вопрос на экране, нужно нажать клавишу «Q».

Если попался вопрос типа «кот в мешке», нужно нажать на клавишу «Z» для появления содержания вопроса.

 Чтобы запустить 15 секундный таймер, нажать на клавишу «W».

Чтобы показать ответ, нажать на клавишу «E».

Для возврата в окно выбора вопроса нажать на клавишу «R».
При подготовке урока были использованы фотоматериалы следующих сайтов:

http://www en.wikipedia.org

http://www.electricscotland.com

http://www.wildlifetrusts.org

http://www.bristol-business.net

http://mattclarkphotos.com

http://www.geograph.org.uk

http://www.gallery.nen.gov.uk

http://www.telegraph.co.uk

http://www.newtowndirectory.co.uk

http://www.subseaworldnews.com

http://www.bbc.co.uk

http://www.theukcuriosityblog.com

http://www.golondon.about.com

Литература:


  1. Бабинская, П.К. Коммуникативно ориентированное обучение иностранному языку / П.К. Бабинская // Замежныя мовы ў Рэспубліцы Беларусь. – 2010. – № 4. – С. 3–7.

  2. Богова, М.Г. Игры, в которые мы играем / М.Г. Богова // Замежныя мовы ў Рэспубліцы Беларусь. – 2010. – № 3. – С. 25–34.

  3. Гальскова Н.Д. Современная методика обучения иностранным языкам: пособие для учителя. – 2-е изд. перераб. и доп. – М.: АРКТИ, 2003. – 192 с (Метод. биб-ка).

  4. Ерчак, Н.Т. Возраст и усвоение иностранного языка / Н.Т. Ерчак // Замежныя мовы ў Рэспубліцы Беларусь. – 2010. – № 1. – С. 4–13.

  5. Лапицкая Л.М. и др. Английский язык. 8 класс. – Минск: Выш. школа, 2010.

  6. Лапицкая Л.М. и др. Английский язык. 8 класс: рабочая тетрадь. – Минск: Аверсэв, 2013

Урок-викторина «Своя игра»

О.А. Сенкевич,

учитель английского языка

средней школы №3 г. Пружаны

Цели:

образовательный аспект:

  • систематизация и обобщение страноведческих знаний по теме;

развивающий аспект:

  • развитие аналитических способностей, памяти, внимания, способности к обобщению информации на иностранном языке;

  • развитие культуроведческой компетенции учащихся посредством актуализации и активизации страноведческого материала;

  • развитие умения межличностного общения, сотрудничества при групповом решении познавательно-поисковых задач и оказания взаимопомощи;

воспитательный аспект:

  • развитие интереса к предмету;

  • воспитание чувства уважения к истории, традициям и культуре другой страны;

  • расширение кругозора учащихся.

Оборудование: компьютер, мультимедийный проектор, магнитофон

1. Приветствие, введение в атмосферу иноязычного общения.

Good morning, my dear friends. I’m glad to see you. Take your seats, please. How are you today? What’s your mood today? Look and choose the face corresponding to your mood.



2. Постановка целей и задач урока.

During our previous lessons we were reading and discussing a lot of facts about the UK. It’s time to sum up this information. Today we have an unusual lesson. I want to invite you to our Intellectual game! I hope you’ll enjoy today’s session and take an active part in it.

Today we are going to find out whose brain efficiency is the highest. Two teams will take part in our game. You’ll be asked a lot of questions and the most active students with deep knowledge of the English language and culture will have the honour to be called “The Best Теаm”. As we have a lesson, you will get marks for your participation but our mark will be given by your team. If your answer is right, you will be given a card.

The topic of the session is “About the UK”.



3. Определение эмоционального состояния учащихся для формирования мотивационной готовности к работе.

The rules are the following:

The session consists of six topics.

General information.

Geographical position.

National symbols.

The UK extremes.

Places to visit.

Interesting facts.

Each team can choose any topic they like and choose the value of a question. If the answer is right, the team get points for it, if there is no answer, the other team can answer the same question and get points. The most successful team will be the winner and they will get diplomas. I hope you’ll enjoy our game. Good luck to you! So let’s start.



4. Обобщение знаний по теме.

Let’s choose who will be the first. Let’s throw the dice.



General information:

50 What is the official name of the country? (The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland)

60 What countries does the UK consist of? (England, Scotland, Wales, Northern Ireland)

70 This lady has been the head of the state since 1952. What’s her name? (Queen Elizabeth II)

80 The UK is run by the government, which is made up of ministers. Who’s the Prime Minister of the UK? (David Cameron)

100 What is the monetary unit of the UK? (Pound sterling)

Geographical position:

50 Where do the British Isles lie? (To the west of the continent of Europe)

60 What are the two largest islands of the British Isles? (Great Britain and Ireland)

70 What seas surround the UK? (To the south by the English Channel, to the east by the North Sea, to the west by the Irish Sea, to the north west by the Atlantic Ocean)

80 What islands does the Scotland include? (The Orkney Islands, the Shetland Islands, the Hebrides)

100 The UK is separated from France by the English Channel. How it is called in its narrowest part? (The Strait of Dower)

5. Здоровьесберегающая пауза. Зарядка для глаз.

Are you tired? Let’s have a short rest. Look at the screen and repeat: eyes up, eyes down, eyes left and around. And eyes up, eyes down, eyes right and around (three times). Blink your eyes. The close your eyes and listen to the sounds of nature. Begin to create a picture in your mind of a place where you can completely relax. Imagine what this place needs to be like in order for you to feel calm and relaxed.



6. Продолжение игры.

So we continue our game. Please, choose the topic and a question.



National symbols:

50 What country has a red dragon on its flag? (Wales)

60 The flag of the UK is known as the Union Jack. What does it symbolize? (It has 3 crosses, the red cross of St George (patron saint of England), the white cross of St Andrew (patron saint of Scotland) , the red cross of St Patrick (patron saint of Northern Ireland)

70 This three-leaved plant is the national flower of Northern Ireland. An Irish legend says it was used by St Patrick to explain the Trinity. It is sill worn on St Patrick’s Day on March 17. What flower is it? (The shamrock)

80 What is a traditional male costume in Scotland? (Kilt)

100 This tree, meaning strength, is the national tree of England. What tree is it? (The oak tree)

The UK extremes:

50 What is the highest mountain peak of the UK? Where is it situated? (Ben Nevis in Scotland)

60 It’s the largest natural lake in England-16.9 km long, 1609 m wide and 67 m deep. It’s is an excellent place for boating. (Lake Windermere in the Lake District)

70 The Romans called it Sabrina. It is the longest river in Britain. Name it. (The Severn)

80 This is the largest freshwater lake in Northern Ireland, supplying 40% of its water, the biggest on the island of Ireland and the biggest in the British Isles. (Lough Neagh)

100 It is a major road in the City of Westminster in the West End of London. It is Europe's busiest and the longest shopping street, and as of 2011 had approximately 300 shops. What street is it? (Oxford street)

7. Физкульт. пауза.

Let’s have an active rest. Do you like dancing? Let’s dance.

Places to visit:

50 Farewell to the mountains high cover'd with snow; 
Farewell to the straths and green valleys below; 
Farewell to the forests and wild-hanging woods; 
Farwell to the torrents and loud-pouring floods.

What place did Robert Burns describe in his poem? (The Highlands of Scotland)

60 This place is known as a National Park and a very popular tourist attraction in England. (The Lake District)

70 There you can find many interesting places to see and things to do. You will enjoy the mountains, beaches, moorlands, forests, lakes, castles and steam railways. What place is it? (Snowdonia)

80 From the 1700’s it became widely known as the Eighth Natural Wonder of the World. What is it? (The Giant’s Causeway in Northern Ireland)

100 This city is well-known all over the world for its military tattoo. Every August and September five or six nights a week 600 people play military music and march to it. What city is it? (Edinburgh)

Interesting facts:

50 It is one of the biggest engineering projects ever undertaken in the UK. Taking more than five years to complete, with more than 13,000 workers from England and France to build it. It has been named one of the seven wonders of the modern world. (The Channel Tunnel)

60 People say that it is the worst thing about the UK. What is it? (Frequent rain)

70 Only this country has a land border with the UK. What country is it? (The Republic of Ireland)

80 People describe it as a huge, dark-coloured creature, about seven to ten meters long with a long snake-like head and neck. What is it? (Loch Ness monster)

100 Every year the Christmas tree is put in Trafalgar Square in London. Where is the tree from? (From Norway)

8. Подведение итогов.

Our intellectual game is over. The team which got … points have an honour to be called the Best and they are given a diploma for high results. I would like you to choose the best player in each team who has more cards, he will get 10. The other students who have taken an active part in our game but got less cards, will get 9. The rest of students are given certificates for the participation in our game. My congratulations.



9. Рефлексия.

Our lesson is coming to the end. I see that you have showed us deep knowledge of the topic and the English language. What questions do you like most of all? What was the most difficult question? The easiest one?

Please, finish the sentences:

I have learnt that…

Now I know…

I enjoy…


It was difficult for me…

It was easy for me…


And now choose the face corresponding to your mood at the end of the lesson.

Finishing our lesson, I want to say that the English language surrounds us like a sea, and like the waters of a deep sea it is full of mysteries. Today we discovered only a few of its mysteries. I hope you will discover a lot of them in the future.


10. Оценка активности работы учащихся на уроке.

I’m quite satisfied with your work at the lesson today. Your work was great. I liked it very much. I’m really pleased with your answers and your work. Thank you for your participation. Thank you for today’s lesson. Good bye!