Контрольная работа №1 для студентов 1 курса факультета журналистики специализация «Менеджмент. Маркетинг. Реклама» Заочное отделение - shikardos.ru o_O
Главная
Поиск по ключевым словам:
страница 1
Похожие работы
Название работы Кол-во страниц Размер
Контрольная работа №4 по русскому языку для студентов-заочников 2... 1 38.71kb.
Контрольная работа №2 по современному русскому литературному языку... 1 66.39kb.
Методические материалы 1 288.22kb.
Методические материалы 1 314.56kb.
Программа дисциплины «Маркетинг» для направления 080200. 62 «Менеджмент» 1 196.41kb.
Программа курса для студентов исторического факультета Москва 2006... 4 1037.19kb.
Контрольная работа №1 «Словесное действие» для студентов 3 курса... 1 11.27kb.
1. Сущность понятия партизанский маркетинг и его место в системе... 1 196.1kb.
Программа зимней школы ниу-вшэ 2012 Факультета медиакоммуникаций... 1 45.36kb.
Контрольная работа №2 по французскому языку для студентов II курса... 1 110.18kb.
Контрольная работа №1 по предмету «История» для студентов I курса... 1 82.89kb.
Кравцов Владимир Владимирович, доцент кафедры печатных сми академии... 2 545.19kb.
- 4 1234.94kb.
Контрольная работа №1 для студентов 1 курса факультета журналистики специализация - страница №1/1



Министерство образования Российской Федерации

Уральский государственный университет им. А. М. Горького


АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК

О порядке изучения иностранного языка на заочном отделении

Указания по выполнению и оформлению контрольных работ

Контрольная работа № 1

для студентов 1 курса


факультета журналистики

специализация «Менеджмент. Маркетинг. Реклама»

Заочное отделение

Екатеринбург

2006

Составитель В. В.Гузикова

Ответственный редактор Л.Ю. Каратаева

О порядке изучения иностранного языка на I, II курсах фа­культетов заочного обучения.


Студенты заочного обучения УрГУ изучают иностранный язык по программе для высших учебных заведений в течение двух лет.

Целью изучения иностранных языков в вузе является овла­дение студентом системой знаний, умений и навыков в области изучаемого иностранного языка, позволяющей ему самостоятель­но читать и понимать общественно-политическую и специальную литературу, что позволяет специалисту быть в курсе последних изменений и событий, которые происходят за рубежом.

Средства для успешного усвоения курса английского языка


  1. Для того чтобы добиться успеха в изучении английского
    языка, необходимо приступить к работе над ним с первых же дней
    занятий в вузе. Работать необходимо систематически, по возмож­ности ежедневно. В условиях совмещения занятий с ежедневной
    работой успешно развивать навыки по английскому языку воз­можно лишь в том случае, если заниматься языком хотя бы 20-
    30 минут каждый день.

  2. Чтобы научиться правильно понимать без словаря литера­туру по специальности, необходимо:

а) накопить достаточный запас слов и выражений;

б) овладеть системой английского словообразования;

в) усвоить основные правила структуры английского пред­ложения.
Согласно требованиям программы, студент 1 курса должен к концу учебного года:


  1. правильно читать и понимать без словаря все пройденные
    в течение года учебные тексты;

  2. иметь запас слов в объеме требований средней школы и
    запас слов и выражений для активного запоминания из пройденных текстов;

  3. уметь сделать лексико-грамматический анализ предложе­ния, содержащего изученные грамматические формы;

4) читать и понимать без словаря новый текст, по трудности

соответствующий пройденным.


Для получения этих знаний и навыков следует:

1)повторить вводный курс (правила чтения) по любому

учебнику для начинающих;


  1. прочитать и устно перевести все тексты, помещенные в «Учебных текстах», обращая внимание на грамматические явления. Рекомендуется для справок обращаться к "Методическо­му пособию по грамматике английского языка", которое выдается студентам-заочникам в библиотеке или любому другому учебни­ку/пособию;

  2. выучить слова и выражения для активного запоминания,
    помещенные после каждого текста;

  3. письменно ответить на вопросы к каждому тексту;

  4. выполнить согласно изложенным ниже требованиям кон­трольные работы № 1 (соответствующий вариант) и № 1-A;

  5. подготовить и сдать дополнительное (внеаудиторное) чте­ние в объеме 45000 печатных знаков.

Для дополнительного чтения рекомендуются материалы га­зеты "Moscow News". Можно также использовать (по индивиду­альной рекомендации преподавателя на установочной сессии) ма­териалы зарубежных периодических изданий. Сдача дополни­тельного чтения проводится в часы консультаций. Студент обязан представить тетрадь, куда он выписывает все незнакомые слова, встретившиеся ему в тексте. Для студентов-заочников, прожи­вающих в Екатеринбурге, кафедра проводит консультации раз в неделю по субботам в течение всего учебного года. Кроме этого организованы регулярные консультации во время сессии. После сдачи студентом полной нормы дополнительного чтения в его тетради учета дополнительного чтения делается об этом соответствующая отметка.

Для того чтобы быть допущенным к зачету за 1 курс, студент должен:



  1. Выполнить контрольные работы № 1 и № 2, получить на них положительную рецензию и пройти собеседование по ним.

  2. Полностью сдать норму дополнительного чтения (45000 печатных знаков).

  3. Иметь зачет за практические занятия на зимней и летней
    сессии.

К зачету за 1 курс допускаются студенты, выполнившие все вышеперечисленные требования.

На зачете за 1 курс студенту предлагается:



  1. читать и переводить без словаря все учебные тексты, изу­ченные в течение года; устно отвечать на вопросы по этим тек­стам с использованием лексики, предназначенной для активного запоминания;

  2. прочитать и понять без словаря незнакомый текст из газе­ты "Moscow News", содержащий 6-8 незнакомых слов и передать
    содержание прочитанного на русском/английском языке.

Выполнение и оформление контрольных работ.

  1. На 1 курсе студент должен выполнить контрольную рабо­ту № 1 и выслать ее на проверку до 1 ноября и контрольную рабо­ту № 2 и выслать ее на проверку до 1 апреля.

  2. Контрольные работы № 1 и № 2 даны в 5 вариантах:
    студент выполняет вариант согласно последней цифре шифра, т. е. если номера студенческого билета: 1,2 - вариант 1; 3,4 - вариант 2; 5,6
    - вариант 3; 7,8 - вариант 4; 9, 0 - вариант 5.

  3. Контрольные работы следует выполнять в отдельной тет­ради.

  4. Работу следует писать чернилами (не карандашом), аккуратно, четким почерком; в тетради в клетку пишите через строку.
    Оставляйте широкие поля для замечаний рецензента.

  5. Выполняйте задания в той последовательности, в которой
    они даны, и под указанными номерами.

  6. Перепишите текст задания и все исходные данные. Пере­пишите текст для перевода на левую страницу; на соседней (правой) странице параллельно дайте перевод.

  1. Во избежание повторения ошибок выполняйте и высылайте на рецензию лишь одну контрольную работу.

  2. После получения проверенной работы внимательно прочи­тайте замечания рецензента и проанализируйте свои ошибки.

  3. Выполненные и зачтенные контрольные работы обязательно сохраняй­те и непременно привозите с собой на летнюю сессию.


Для того чтобы правильно выполнить работу № 1, необхо­димо усвоить следующие разделы курса английского языка.

  1. Имя существительное. Множественное число. Артикли и
    предлоги как показатели существительного. Выражение падежных
    отношений в английском языке с помощью предлогов и оконча­ния -5. Существительное в функции определения и его перевод на
    русский язык.

  2. Имя прилагательное. Степени сравнения имен прилага­тельных. Конструкция типа the more…, the less.

  3. Числительное.

  4. Местоимения: личные, притяжательные, вопросительные,
    указательные, неопределенные и отрицательные.

5. Форма настоящего (Present), прошедшего (Past) и
будущего (Future) времени группы Indefinite действительного за­лога, изъявительного наклонения. Спряжение глаголов to be, to have в Present, Past и Future Indefinite. Повелительное наклонение и его отрицательная форма.

6. Простое нераспространенное предложение: прямой поря­док слов повествовательного и побудительного предложений в утвердительной и отрицательной формах; обратный порядок слов вопросительного предложения. Оборот there is / there are.


Контрольная работа № 1. (1 семестр 1 курс)
Вариант 1.



  1. Спишите. Подчеркните сказуемое в каждом предложении.



In October 1851 Paul Julius Reuter, a German-born immigrant, opened an office in the City of London which transmitted stock market quotations between London and Paris via the new Calais-Dover cable.

Reuters, as the agency soon became known, extended its service to the British press as well as to other European countries. It also expanded the content to include general and economic news from all around the world. As overland telegraph and undersea cable facilities developed, the business expanded. It included the Far East in 1872 and South America in 1874. In 1923 Reuters pioneered the use of radio to transmit news internationally.

In 1941 Reuters restructured itself as a company. The new owners, the British national and provincial press, formed the Trust. The Trust preserves Reuters independence and neutrality. In 1984 Reuters became a public company.





  1. Переведите текст упражнения 1.

3.Спишите и переведите предложения, указывая значение окончания “-s” :

А) признак множественного числа имени существительного;

В) признак притяжательного падежа имени существительного;

С) признак 3 лица, единственного числа глагола в Present Simple.



  1. Does this information interest you?

  2. She is wearing galoshes in all weathers.

  3. I picked up a city map at the station’s tourist office.

  4. Michael works at Bill and Susan’s firm, who are partners.

  5. The Queen of England’s palace is a quarter of an hour’s ride from the center of London.

4.Составьте предложения из данных слов.



  1. Denmark/Norway/the Vikings/9th century/from/arrived/and/in/the.

  2. biggest/the/London/seventh/is/city/world’s.

  3. Kings and Queens/residence/of/oldest/the/what/is/England/the/of?

  4. York/capital/the/of/was/Lower Britain/provincial?

5.От следующих утверждений образуйте все возможные типы вопросов:

а) общие, в) альтернативные, с) разделительные, d) специальные,

e) к подлежащему.



  1. I have some pets at home.

  2. You’ll get a nice present for your birthday.

  3. He is driving a new Ford today.

6.Напишите множественное число существительных.

Noun, lady, play, box, swine, fruit, crisis, stimulus, curriculum.
7.Поставьте предложения в отрицательную форму.


  1. I arrived home late last night.

  2. They translated this text at the previous lesson.

  3. Children usually sleep very soundly.

  4. Tom has lost all his money.

  5. Somebody will have shown up by six .

8.Вставьте артикль, где необходимо.

Jack comes from …United Kingdom of …Great Britain and Northern Ireland. That’s … official name of … country, but there are … other names for it. He lives in … Highlands, which are in … northern part of the country. Jack is … friend from … school. In fact he is … best friend I have from there.
9.Откройте скобки, употребив глагол в правильной временной форме.


    1. If you ( not to listen) to the radio, why don’t you switch it off?

    2. I (not to see) him yet, but two days ago I (to talk) to him on the phone.

    3. I am writing in connection with the advertisement which (to appear) on December 3.

    4. I (to try) to find a permanent job for a considerable time. I haven’t found it yet.

    5. I (to read) some books by this writer, but I (not to see) this

book yet.
10.Употребите глаголы to have или to be в нужной форме.

    1. I … a headache since I got up.

    2. For centuries cricket ... the most popular English national pastime.

    3. What … you fond of? My hobby … drawing.

    4. I … no time to help you yesterday. I … very sorry about it.

    5. Our family … a rest in the countryside last summer.

11.Спишите. Отметьте правильный вариант.

1. Yesterday at five John … in the park.

a)walked b)was walking c)has been walking d)is walking


2. Tom is fourteen. He … fifteen in 1981.

a)will have b)was c)has d)will be


3. The Browns have got a new car. … new car is a white Volvo. a)An b)A c)Some d)The
4. He crossed … Atlantic in no time.

a)an b)the c) - d)any


5. Who … on Saturdays?

a)do help you b)you help c)do you help d)you do help




    1. Our neighbor’ sons … come here very often. a)doesn’t b)aren’t c)don’t d)weren’t




    1. My dream is to visit … Sahara.

a)the b)a c)- d)an


    1. Where … you … this weekend?

a)have … spent b)did … spend c)was … spent d)is … spent


    1. We shall go to the country if the weather … fine. a)is b)was c)will be d)has been




    1. In the sitting room there … a table, four chairs, a TV-set and a sofa. a)is b)are c)has d)have




    1. I wonder what time … now.

a)it is b)it was c)it has been d)is it


    1. Bright … should start school as early as possible. a)childrens b)children c)childs d)child




    1. This is … room. a)Jane and Mary’s b)Jane’s and Mary’s c)Jane’s and Mary

d)Jane and Marys


    1. Man … live by bread alone.

a)do not b)does not c)is not d)was not


    1. … there a good connection from the airport to the city? a)Are b)Does c)Is d)Will

Вариант 2.





  1. Спишите. Подчеркните сказуемое в каждом предложении.

Radio is very popular among the British. Many people rely on the radio to learn the latest news. Radio is convenient to listen to while driving a car to and from work in the morning and in the early evening. Later in the evening the British prefer to watch TV programmes.

The main television and radio broadcasting5 organization in Britain is the British Broadcasting Corporation (the BBC). The BBC World Service broadcasts in English and about forty other languages of the world. There are some inde­pendent radio and television stations which compete with the BBC. A lot of people listen to local radio and watch local TV.

The first public demonstration of television in Britain was given by John Logie Baird, a Scottish inventor, in 1926. The BBC began the world's first high-definition TV service6 in 1936: The centre of the British newspaper industry is considered Fleet Street in London.




  1. Переведите текст упражнения 1.

3.Спишите и переведите предложения, указывая значение окончания “-s” :

А) признак множественного числа имени существительного;

В) признак притяжательного падежа имени существительного;

С) признак 3 лица, единственного числа глагола в Present Simple.


  1. He remembers that Margaret owns a villa on the Adriatic.

  2. All Beth’s money goes on clothes.

  3. I’m sorry to say that there are “friends” who delight in bringing bad news.

  4. How different are the beliefs of various peoples across the world!

  5. Derek’s brother’s name is Gregory.

4.Составьте предложения из данных слов.



    1. Europe/originally/continental/the/came/Celts/from .

    2. the /descendants/the/are/English/all/invaders/the/of.

    3. “Britain”/of /origin/is/the/what/word/the?

    4. Saxon king Egbert/Queen Elisabeth II/the/descended /from/directly/is?

5.От следующих утверждений образуйте все возможные типы вопросов:

а) общие, в) альтернативные, с) разделительные, d) специальные,

e) к подлежащему.



  1. That man has been to Australia five times.

  2. You must call your elderly parents every week.

  3. There are all modern conveniences in the cottage.

6.Напишите множественное число существительных.

Evening, toy, lamp, woman, roof, table, horse, bench, thesis, deer.
7.Поставьте предложения в отрицательную форму.


  1. They were at the seaside last summer.

  2. The lecture will be delivered by a visiting professor.

  3. You have to write letters.

  4. It often rains in autumn.

  5. They have visited India twice.

8.Вставьте артикль, где необходимо.



  1. …recent newspaper article on … British teenagers’ use of … pocket money proves what … most parents already know. … teenager these days spends nearly all … pocket money given by … parents on … computer games.

2. … vase is a kind of pot for holding … flowers.

.

9.Откройте скобки, употребив глагол в правильной временной форме.



    1. Usually he (to spend) time with his friend, but tonight he (to go) to the theater with his aunt.

    2. The party is wonderful! … you … (to enjoy) it?

    3. I (to see) this woman on the platform yesterday. She (to sell) flowers.

    4. We (to fly) to Australia later this summer. It’s a long flight.

    5. Today is Tuesday. Rosie says she (to finish) her assignment by Saturday. We hope she will do so.

10.Употребите глаголы to have или to be в нужной форме.



    1. He … a lot of trouble with his car yesterday.

    2. Their new furniture … very beautiful and expensive.

    3. I think that three days … not long enough for a good holiday.

    4. My grandfather … short gray hair but my grandmother’s hair … long and thick.

    5. Money spent on the brain … never spent in vain.

11.Спишите. Отметьте правильный вариант.



  1. … Professor Brown found his watch yet? a)Did b)Has c)Had d)-




  1. I am, in every sense of the words, … man of habit. a)the b)- c)some d)a




  1. How much … this house worth? a)does b)is c)will d)has




  1. …breakfast on the train was awful! a)A b)An c)The d) -




  1. …Mississippi is one of the longest rivers in the world. a)The b)A c)An d) -




  1. I don’t think … him now. a)it is necessary bothering b)there is necessary bothering c)it is necessary to bother d)there is necessary to bother




  1. We’ve never met before, … we? a)haven’t b)have c)are d)aren’t




  1. Your jeans … torn. Is it fashionable? a)is b)has c)been d)are




  1. We first of all went to … Louvre. a)a b)an c)the d) -




  1. Everybody wants to know if you … his bride. a)is b)was c)are d)had been




  1. Simon met his wife while she … at his hospital. a)work b)works c)has worked d)was working




  1. The ship sank somewhere near …Bermudas. a) - b)a c)the d)an




  1. Turn over … page 20, please. a)a b)an c)the d) -




  1. I … to visit this beautiful country. a)always wants b)have always wanting c)always had wanted d)have always wanted

15.What was the result of the dispute you … in?

a)are b)were c)have been d)had been

Вариант 3.





  1. Спишите. Подчеркните сказуемое в каждом предложении.

The first television picture that was ever seen was not exciting. But to the inventor, John Logic Baird (1888-1946), it was wonderful.

Baird was always interested in science, but not all of his experiments were successful. When he was twelve years old, he and some friends built a private telephone system. It worked well, but one night a storm pulled down the wires that were stretched across the street by the boys. A man in the street was hurt and the boys’ telephone system had to be closed down.

When John finished school, he got a job in a power station that supplied electricity to the Clyde Valley in Scotland. But once, because of his experiments, all the electricity in the Clyde Valley was cut off! That was the end of the job. Later he studied electrical engineering at the Royal Technical College and the University of Glasgow.
2. Переведите текст упражнения 1.
3.Спишите и переведите предложения, указывая значение окончания “-s” :

А) признак множественного числа имени существительного;

В) признак притяжательного падежа имени существительного;

С) признак 3 лица, единственного числа глагола в Present Simple.



  1. In Rome every building tells its own story.

  2. This man knows from his experience what it means.

  3. Boys wear their clothes out very quickly.

  4. Look at the roses in Mrs. Jones’ garden.

5.Where does he live?
4.Составьте предложения из данных слов.

  1. UK/Queen Elisabeth II/present/the/is/of/monarch/the?

  2. the/United Kingdom/flag/the/made up/ of/ is/crosses/three/of.

  3. famous/world/all/the/is/London/over.

  4. university/when/built/Oxford/was?

5.От следующих утверждений образуйте все возможные типы вопросов:

а) общие, в) альтернативные, с) разделительные, d) специальные,

e) к подлежащему.



  1. The Normans invaded Britain in 1066.

  2. Babies have five meals a day.

  3. These are my postcards.

6.Напишите множественное число существительных.

Ring, city, fork, wife, slice, cage, trout, formula, handkerchief, bush.
7.Поставьте предложения в отрицательную форму.


  1. It is rarely cold in Britain even in winter.

  2. I’ve already posted the letter.

  3. He’ll have guessed the crossword puzzle by the time the boss comes back.

  4. I shall read ten chapters tomorrow.

  5. Yesterday she went to London to see a friend of hers.

8.Вставьте артикль, где необходимо.

There was … program on television about … dangers to the environment. … ozone layer will continue to disappear if we don’t find … way to stop it. …world’s weather is changing. … pollution is having … grave effect on our climate. Last week … oil tanker spilt … oil into … Marble Sea damaging the wildlife.
9.Откройте скобки, употребив глагол в правильной временной форме.


      1. His only bad habit is that he (to talk) too loudly.

      2. I’m thinking of doing a postgraduate degree. What … you (to think)? – It’s a good idea.

      3. Scott reached the South Pole in1912 but Amundsen (to beat) him by a month.

      4. Newton made his great discovery while he (to sit) under an apple tree.

      5. The term (to finish) next Monday so we’ll be free to do what we want.

10.Употребите глаголы to have или to be в нужной форме.



  1. Your glasses … on the table.

  2. My knowledge … not enough for making this experiment.

  3. Frank … a good head for figures.

  4. I think that English grammar … not easy.

  5. … you ever had an experience of telepathy?

11.Спишите. Отметьте правильный вариант.



  1. She is perfectly willing to listen to reason, … ? a)is she b)isn’t she c)does she d)doesn’t she




  1. …you know where I can change my flight booking? a)Are b)Does c)Do d)Is




  1. All historical places of London … in the West End. a)had been b)were c)are d)was



  1. They became successful … . a)businessman b)businessmen c)businessmans




  1. All the available … show that the revolution started in the East. a)datum b)data c)date d)datas




  1. What .. his politics? – He supports the Labour Party. a)are b)is c)be d)am




  1. … is the main modern art museum in London. a)Tate Gallery b)A Tate Gallery c)The Tate Gallery d)Tate gallery




  1. The acting was poor, but we enjoyed … . a)music b)a music c)the music d)musik




  1. Ill news … fast. a)travels b)travel c)is travelling d)are travelling




  1. We … here for already half an hour. Why are they late again? a)have been b)were c)are d)will be




  1. Last year we went … . a)to Vienna by train at Easter b)at Easter to Vienna by train c)by train at Easter to Vienna d)by train to Vienna at Easter




  1. A … man got up from the table and beckoned to them. a)pleasant looking and middle-aged b)middle-aged pleasant looking c)pleasant-looking middle aged




  1. Jack wants a new job. He … in the same job for three years. a)has been b)was c)is d)is being




  1. He … ill twice so far this year. a)is b)has been c)was d)is being




  1. His advice … bad. … never helped me. a)is, it has b)are, they have, c)was, they have d)were, it has

Вариант 4.





      1. Спишите. Подчеркните сказуемое в каждом предложении.

John Logie Baird (1888-1946) was always interested in science and experimented much, but not always all of his experiments were successful. He thought about some inventions that he was interested in. One of his ideas was transmitting pictures by wireless. He worked with an old motor and almost killed himself several times by touching the wrong wires.

Finally, on October 2, 1925, Baird transmitted a picture of a human face - the face of a fifteen-year-old boy. In January 1926, members of the Royal Institution came to see his invention. Baird's demonstration was a success.

In September 1929, the BBC started experimental transmission with Baird's equipment. However, other companies and inventors in England and the United States had discovered better transmission methods. In 1937r when the BBC examined all of the existing televi­sion systems, Baird's was not chosen. John Baird was not discour­aged, however, and continued to work on other inventions.


      1. Переведите текст упражнения 1.

3.Спишите и переведите предложения, указывая значение окончания “-s” :

А) признак множественного числа имени существительного;

В) признак притяжательного падежа имени существительного;

С) признак 3 лица, единственного числа глагола в Present Simple.


  1. Every generation has its way.

  2. It takes him hours to get there.

  3. Children’s toys are very attractive these days.

  4. We’ll be in Paris in three hours’ time.

  5. The fruits of nature belong to all mankind.

4.Составьте предложения из данных слов.



  1. England/Scotland/Great Britain/and/of/Wales/consists/Northern Ireland.

  2. monarchy/a/United Kingdom/the/constitutional/is.

  3. Buckingham Palace/is/origin/the/what/of?

  4. Windsor/home/kings/the/is/royal/of/?

5.От следующих утверждений образуйте все возможные типы вопросов:

а) общие, в) альтернативные, с) разделительные, d) специальные,

e) к подлежащему.



  1. He had ironed all the linen by five o’clock yesterday.

  2. They were at the disco last night.

  3. This pair of trousers cost seven dollars.

6.Напишите множественное число существительных.

Pan, baby, goat, leaf, glass, tooth, crisis, ox, axis, rose.
7.Поставьте предложения в отрицательную форму.


  1. He has smoked five cigarettes today.

  2. Children are enthusiastic learners.

  3. She had to spend a lot of money on education.

  4. Cinema audiences are declining now.

  5. Someone has broken my glasses.

8.Вставьте артикль, где необходимо.

1. Many years ago … famous theater was preparing for … first night … . …producer wanted … play to be … success. 2. … cup is dirty. Can I have … clean one? 3. Browns Ltd. is … large company in … Park Street. It makes … furniture.
9.Откройте скобки, употребив глагол в правильной временной форме.


  1. Look at yourself! You are so dirty! What … you (to do)?

  2. He (to start) learning to drive three weeks ago. He (to learn) to drive for three weeks now.

  3. Don’t make so much noise when you come home. Your grandmother usually (to sleep) at that time.

  4. Today is Wednesday. By Friday, I (to finish) this new book by Marquez. On Saturday I (to give) it to you.

  5. Don’t forget to switch on your TV set! The Prime Minister (to make) a report in Brussels at 7 o’clock tomorrow.

10.Употребите глаголы to have или to be в нужной форме.



  1. Health … a priceless possession.

  2. Will you … any lectures tomorrow?

  3. Physics … my favorite subject at school.

  4. Fortunately the news … not as bad as they had expected.

  5. Your clothes … out of fashion, you should buy something new.

11.Спишите. Отметьте правильный вариант.



  1. My cat catches a lot of … . a)mouse b)mice c)the mouse d)a mouses




  1. Have you ever seen a film at … Embassy cinema? a)- b)the c)a d)an




  1. …Hyde Park is a very large park in central London. a)- b)the c)a d)an




  1. I found my lost pen while I … for my pencil sharpener. a)look b)looked c)was looking d)am looking




  1. Do you know what you … in your life by the year 2020? a)will achieve b)achieve c)will have achieve d)will be achieved




  1. Some women tint their hair when … goes gray. a)they b)it c)its d)them




  1. When … “Titanic” was crossing the Atlantic she struck an

iceberg.

a)- b)a c)the d)an




  1. Your news … very important to us. a)are b)is c)aren’t d)were




  1. At one time people believed that Columbus … America. a)discovers b)discovered c)had been discovered d)had discovered




  1. … of these magazines would you like? – This one, please. a)what b)how much c)why d)which




  1. My sister … interested in medicine ever since she was a child. a)is b)was c)has been d)will be




  1. Where … my scissors? I can’t find them. a)is b)are c)was d)has been




  1. … all the exercises he had to do. a)He carefully wrote b)He wrote carefully c)Carefully he wrote d)He wrote carefully




  1. Old Mr.O’Hara told a story of the … movement in Ireland. a)woman’s b)women’s c)women d)woman




  1. Travellers saw two … in a distance. a)oases b)oasis c)oaseses d)oasises

Вариант 5.

1. Спишите. Подчеркните сказуемое в каждом предложении.

Television now plays an important role in our life. It is difficult to say if it is good or bad. It is clear that television has advantages and disadvantages.

In the first place television is an entertainment. But it is not only a convenient entertainment. For a family it is more convenient and less expensive to sit comfortably at home than to go out to find entertainment in other places. They don’t have to pay for expensive seats at the theater or cinema. They turn on the TV set and can see interesting films, concerts, football matches.

But some people think that it is bad to watch TV. Those who watch TV need do nothing. We are passive when we watch TV. Television shows us many interesting programmes. But again there is a disadvantage here: we watch TV every evening, and it begins to dominate our lives.




  1. Переведите текст упражнения 1.

3.Спишите и переведите предложения, указывая значение окончания “-s” :

А) признак множественного числа имени существительного;

В) признак притяжательного падежа имени существительного;

С) признак 3 лица, единственного числа глагола в Present Simple.


  1. The beauty of the Internet is that you can get virtually anything

that your heart desires.

  1. It’s somebody else’s idea, not mine.

  2. What does he do for a living?

  3. They got a fax from the Pakistani Prime Minister’s Office.

  4. He studies the fishes of the Atlantic.

4.Составьте предложения из данных слов.



  1. Greek/Latin/names/the/derives/”Britain”/word/from/and.

  2. England/Scotland/Wales/Northern Ireland/the /British/people/all/from/are/and.

  3. Windsor/for/what/is/famous?

  4. Buckingham Palace/200 years/less/is/old/than?

5.От следующих утверждений образуйте все возможные типы вопросов:

а) общие, в) альтернативные, с) разделительные, d) специальные,

e) к подлежащему.



  1. The children are swimming in the river.

  2. The work can be done in two weeks.

  3. There will be a new service station here.

6.Напишите множественное число существительных.

Bag, pie, skirt, shelf, bus, verb, cow, sheep, mouse, phenomenon.
7.Поставьте предложения в отрицательную форму.


  1. Someone has obviously found your purse.

  2. Yesterday we tried to fix our car.

  3. Our secretary types a great number of letters every day.

  4. There was some food left.

  5. I am tired. I shall go and have a nap before dinner.

8.Вставьте артикль, где необходимо.



  1. Once … poor woodman went to … wood which was on … bank of … deep river. … woodman was working … whole day and got tired.

  2. The center of New York is built on … island. … first Europeans who colonized … island bought it from … Indians living there for $24.

9.Откройте скобки, употребив глагол в правильной временной форме.



  1. The match (to start), but you can join us and watch it.

  2. She opened her bag and (to understand) that she (to leave) her gloves at home.

  3. This is my first time in Italy. I (to visit) Italy before.

  4. I (to live) in the same town all my life. I can’t ever imagine leaving it.

  5. Look! Someone (to try) to climb this tree!

10.Употребите глаголы to have или to be в нужной форме.



  1. It … difficult to find a job now, … it?

  2. I want … a journalist, that is why I … a university student .

  3. We … a conference tomorrow. So I … busy with my report today.

  4. The USA … various natural resources and … one of the richest countries in the world.

  5. The Soviet Union … the first country to send a man into space.

11.Спишите. Отметьте правильный вариант.



  1. You saw him there, …? a)haven’t you b)did you c)didn’t you d)wasn’t you




  1. He … unemployed for almost a year, when he received their offer. a)was b)wouldn’t be c)has been d)had been




  1. Are these toys …? a)you’re b)your’s c)yours d)yourself




  1. Kate … a cold so she cannot go out tonight. a)has b)had had c)having d)was having




  1. I went … . a)to Liverpool last year by train b)by train to Liverpool last year c)last year to Liverpool by train d)to Liverpool by train last year




  1. The quality of these products … excellent. a)is b)are c)were d)have been




  1. The welcome news … brought by the postman. a)are b)were c)was d)has




  1. I am older than you, …? a)am I b)aren’t I c)isn’t it d)wasn’t I




  1. I don’t know … . a)what time is it b)what time it is c)what is it time d)what it is time




  1. Tom Thumb is a thumb-sized hero of … stories from the 16th century on. a)children’s b)children c)childish d)child’s




  1. … coffee is very expensive at the moment. a)The b)A c)- d)These




  1. It’s only a short trip. I …back in a week. a)will b)was c)have been d)will be




  1. -… Janet recently? –Yes, I met her a few years ago. a)Have you met b)Did you meet c)Do you meet d)Didn’t you meet




  1. I … a terrible time last Saturday. a)had had b)had c)has had d)would have




  1. Who …? a)at you laughs b)laughed at you c)did you laugh d)you laughed