«Животные» - shikardos.ru o_O
Главная
Поиск по ключевым словам:
страница 1
Похожие работы
«Животные» - страница №1/1

Тема: How should we keep our animals?

Задачи: развитие навыков говорения – практиковать учащихся в монологической речи по теме «Животные»;

развитие навыков аудирования - практиковать учащихся в аудировании с общим охватом содержания;

развитие грамматических навыков – тренировать учащихся в употреблении модальных глаголов should, can;

воспитывать любовь и внимательное отношение к животным;

развивать речевые способности, память, воображение.

Оснащение: учебник Биболетовой М.З. Enjoy English-3, ТСО, раздаточный материал, мультимедийные средства обучения.
Ход урока

1.Организационный момент, введение в тему урока.

T: Good morning! Today we shall speak about animals, go on an excursion to the zoo and wild animals’ park. We’ll learn to keep our animals properly.


2. Фонетическая зарядка.(слайды №2,3,4,5)

Т: Listen and repeat:

[ae] – a cat, natural, habits, hamster

[ei] – a cage, save, endangered

[aie] – society, scientist, giant

[d ] – a cage, project, join, endangered, giant


3. Речевая зарядка.

Т- Cl: What two big groups of animals do you know? (wild, domestic)

Where do domestic animals live? (farms, houses)

How do we call animals that live in our homes: hamsters, dogs, cats? (pets)

Choose among these photos domestic animals (pets) and name them.(слайд №6)

На экране появляются картинки с изображением животных, дети называют домашних животных.(слайд №7,8)


4. Тренировка в употреблении модального глагола (слайд №9, 10)

We should



  • take care of animals

  • feed the animals properly

  • clean up cages

  • wash and brush

  • take to the vet

  • talk to animals

Сначала дети читают опоры и переводят. Игра «Немое кино». На следующем слайде картинки – дети должны прокомментировать их, используя предыдущие предложения (слайды №11,12,13,14)
5.Беседа о диких животных (слайд №15)

Where do we see wild animals?

What kind of wild animals do we see in the Red book?

Would you like to join the zoological society to save endangered animals?

So I suggest you to pass the exam to see if you can be the members of the zoological

Society.
-2-

Дети идут к компьютерам и выполняют лексический тест
6.Test


  • A place where animals live and people can look at them and study them. It’s …

  1. farm

  2. Zoo

  3. The Red Book




    • In wild animals’ park all the animals live …

  1. in the cages

  2. in the wild

  3. in the houses



    • In the Red Book you can see …

  1. endangered animals

  2. domestic animals

  3. giant animals




  • There are some big animals in London Zoo. They are …

  1. farm animals

  2. athletic animals

  3. giant animals




  • Giraffes, zebras, monkeys, leopards are …

  1. exotic animals

  2. pets

  3. rare animals




    • People can seldom meet in nature the white wolf, the white tiger, the giant panda because they are …

  1. farm animals

  2. rare animals

  3. pets




    • The Greenpeace members …

  1. save animals

  2. feed animals

  3. make photos of animals

T: Well, I see all of you have passed the exam and you can join the zoological society. Do you love animals what would you do if you had tons of money?


7. Стихотворение

С. 107 упр. 14


8.Let’s see what the visitors can do in your zoo. Match the statements with their Russian equivalents. (слайд № 21)

-3-


- learn more about …

- watch …

- make photos

- help zookeepers

- walk around …

- study the habits…

- get closer to …

- ask questions about…

- join the zoological society

На магнитной доске – перевод выражений по-русски. Дети читают на слайде словосочетания по-английски, находят соответствующий эквивалент по-русски и перемещают на магнитной доске.


9Проект. Let’s invite our guests to go on an excursion to the zoo. I want to divide you into two groups. Imagine that you are guides in the zoo and in wild animals’ park. Tell the visitors what they can and what they can’t do in these places.

Каждой группе дается лист ватмана, одинаковые для обеих групп выражения на английском, отработанные в предыдущем упражнении. Дети делят лист на две части Visitors can, Visitors cant. Когда проект готов, каждый должен прочитать по выражению.


10. Аудирование. And now listen to the story about one boy and his pets. He asks us for help. Tell him what he should do to keep his pets properly.

Jack Potter is ten years old boy. He has a parrot and a cat. Their names are Toby and Kitty. Kitty is a funny cat, it likes eating fish and cheese. And Toby is a clever parrot. It can speak and it is glad to talk to jack. Toby likes corn, but best of all it likes apples. You know, all pets like playing with their owners. But Jack is a lazy boy. He prefers to play computer games all days long. Sometimes he simply forgets to feed his animals, to clean up parrot’s cage and give fresh water. One day Jack comes home and finds that his pets leave him. He is very sorry and asks for help.


11. Подведение итогов. Комментарии оценок. Домашнее задание: напишите памятку для владельцев домашних животных, что им следует делать чтобы сохранить своих любимцев.

Урок по теме «Животные»

по учебнику Биболетовой М.З. для 5 класса

с использованием ИКТ


подготовила учитель 1 категории

МОУ СОШ№32 г.Энгельса



Зюзина И.А.