Цели: образовательная создать условия для развития навыков монологической и диалогической речи, чтения - shikardos.ru o_O
Главная
Поиск по ключевым словам:
страница 1
Похожие работы
Цели: образовательная создать условия для развития навыков монологической и диалогической - страница №1/1

Тема: A TRIP TO PETLAND

3rd form


Цели:

образовательная – создать условия для развития навыков монологической и диалогической речи, чтения;

развивающая – способствовать развитию мышления, памяти, воображения, артистизма;

воспитательная – содействовать воспитанию любви к животным, бережному отношению к животным и природе.

Оснащение: мультимедийная презентация, интернет, игрушки (животные), проекты учащихся 3 класса “MyPet

1. Организационно-эмоциональный этап.

T: Hello boys and girls! How are you?

(finger chat) How’s your mum? She’s fine, thanks.

How’s your dad? He’s fine, thanks.

How’s your granny? She’s fine, thanks.

How’s your granddad? He’s fine, thanks.

T: What’s the topic of our lesson?

Ps: The topic is “A trip to Petland” (слайд 1)

T: There are two guests here. Guess who they are.

P1 P2: Is this Mrs Read? Is this MrCompy?

T: This is MrCompy and that is Santa Claus (http://www.voki.com/mywebsite.php)

2. Сообщение целей урока

Mr.Compy and Santa want to take you to Petland. You’ll have a wonderful trip. We’ll visit different stations Puzzles, Riddles, Pet Exhibition, Animal shelter and Pet Shop.

We’ll go by train. (слайд 2)

3. Warming up.

T:Mr. Compy and Santa will take us with them if we can do their task. Read together and as fast as you can.

Mr. Compy: Well-done! Let’s go!(песня– слайд 5))

4. Активизация лексики по теме.

5. T: Here is the first stop Puzzles (слайд 6).

T: What’s this? (слайд 7)

P1: Is it a dog?

P2: Is it a cat?

It’s a hamster.

It’s a hedgehog. (слайд 8)

It’s a guinea-pig. (слайд 9)

It’s a kitten. (слайд 10)

Fantastic! (слайд 11)

I. Match the picture and the balloon. (слайды 12, 13)

II. Crosswords. (слайд 14, 15)

6. Развитие умений и навыков чтения.

T: Let’s go.( песня – слайд 16)

Our next stop is Riddles. (слайд 17)

MrCompy wants you to have a competition. We’ve got two teams: cats and dogs (деление на команды с помощью картинок ). ( слайд 18)

Read and guess. Две загадки для каждой команды.(слайды 19, 20, 21, 22, 23) За правильный ответ дается звездочка

7. Развитие умений и навыков монологической речи.

- Make up riddles. (ученики получают карточки и составляют свои загадки – по одной загадке от команды).

- Mime an animal and guess what animal it is.

Let’s go. Песня

8. Развитие умений и навыков восприятия речи на слух.

Next station is Animal Shelter (слайд 25)

(Раздается телефонный звонок).

a) Mr Compy has just called us and told that his friends had lost their pets. Let’s help them to find the animals. (21 – Unit2 lesson 6 exercise 1 “Magic Box2”). Ps прослушивают текст и приносят игрушки. (a puppy, a cat, a tortoise)

b) Listen to the message very attentively and if you see the animal bring it here. (“Chinese whispers” : I can see a rabbit; I can see a frog; I can see a goldfish.). Let’s take them to animal shelter.

c) I see Spycat. He is looking for some animals too. Let’s help him. (“Identipet” – find the pet that fits …. (слайд 26))

(http://learnenglishkids.britishcouncil.org/en/fun-games/identipet).

9. Релаксационная пауза.

Look! There is a teddy bear. He wants to do exercises. (слайд 28). Зарядка с медвежонком Тэди (слайд 29).

10. Развитие умений и навыков монологической речи.

Next station is Pet Exhibition. There are many pets here. Be careful not to lose your pet. All your pets have got numbers. Listen and say whose pet it is (Number the pet).

(На доске проекты с номерами. Ребята слушают проекты своих друзей и называют номера проектов).

11. Развитие умений и навыков чтения.

But some pets have got lost. Let’s help the girls find their pets. Match the text and the picture. (Работа в группах, слайд 32).

12. Релаксационная пауза.

Look! A girl. She is crying. Let’s ask her what has happened. Ask her about a pet. Poem “Have you got a parrot?” http://www.voki.com/mywebsite.php Susan: I want a pet.

13. Развитие диалогической и монологической речи.

Let’s go to the pet shop and buy a pet for her. Here is the Pet Shop (слайд 38). (В магазине 2 продавца, остальные покупатели. После того как ребята купили питомца, они рассказывают своим друзьям о своем новом друге).

- Good afternoon!

- Good afternoon! Can I help you?

- Yes, I want a pet. Can you give me a hamster?

- Sure. Here you are.

- Thank you. Good-bye.

Работа в группах: ( I’ve got a hamster. It’s brown and white. It can run and walk. It can hide. It can’t swim. It’s very nice.)

This is “Magic Half Pets” department. You can see strange animals here. What’s this? It’s a parkey.

(Ребята составляют питомцев из половинок животных и рассказывают о них.)

14. Домашнее задание.

Christmas and New Year are coming. What presents do you want to get? Write a letter to Santa Claus.

15. Рефлексия.



Santa; How are you? (http://www.voki.com/mywebsite.php)